ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY Nr 8
w Tomaszowie Maz.
"Nie jest ważne abyś był leszy od innych, ważne jest, abyś był lepszy od samego siebie z dnia wczorajszego."
Mahatma Gandhi

WYCIECZKI rok szkolny

2018/20172017/20162016/20152015/2014
2014/20132013/20122012/20112011/2010
2010/20092009/20082008/20072007/2006

ZAKOŚCIELE
W dniach 15-16 czerwca 2016 roku młodzież klasy IIIA i IIIB Gimnazjum wraz z opiekunami odbyła biwak w Zakościelu, na który dotarła rowerami. Po drodze odwiedzono Nadleśnictwo w Spale, gdzie leśniczy oprowadził uczniów ścieżką edukacyjną i opowiedział o działalności i funkcjach ekosystemu leśnego. Podczas biwaku czas spędzono rekreacyjnie i sportowo, propagując tym samym zdrowy styl życia.

SPAŁA
1 czerwca z okazji Dnia Dziecka klasa 6b z wychwawcą p. Maciejem Sakturą i p. Marcinem Jabłońskim udała się na wycieczkę rowerową do Spały. Uczniowie zwiedzali okolice: Grotę św. Huberta, COS, odwiedzili Park Linowy, przejechali się ścieżką sportową prowdzącą przez las. W samej Spale byli przy pomniku żubra i oczywiście na lodach, tym razem w Carsiej Wieży. Po tych atrakcjach pobawili się w różne zabawy na boisku nad Pilicą przy moście im. Tadeusza Buka.

WIEDEŃ Austria - MORAWSKI KRAS Czechy

Naszą wycieczkę do Wiednia planowaliśmy już od początku roku szkolnego. Wreszcie przyszedł wyczekiwany dzień 16. maja 2016r. Punktualnie o godz. 7:00 wyjechaliśmy
w stronę Czech, na Morawski Kras, gdzie znajduje się wąwóz, zwany Jaskinią Macochy. Pierwsza sucha część jaskini wiedzie korytarzami z bogactwem stalagmitów, stalaktytów
i stalagnatów. Po kilkunastu minutach marszu wyszliśmy na zewnątrz, a dokładnie na dno przepaści Macochy. Widok, który ukazał się naszym oczom, odebrał nam mowę - wysokie skały, soczysta zieleń roślin i małe jeziorko na dnie. Po obowiązkowych zdjęciach, weszliśmy do drugiej części jaskini, aby dalsze zwiedzanie odbyć na tratwach. Jaskiniowy spływ również bardzo nam się podobał. Późne popołudnie znów upłynęło nam na podróży w stronę granicy czesko-austriackiej i dalej do Wiednia. Wreszcie wieczorem dojechaliśmy do naszego hotelu w samym centrum stolicy Austrii.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od śniadania, aby w pełni sił ruszyć na zwiedzanie miasta. Na początku naszej wędrówki znalazła się pochodząca z XIV wieku katedra św. Szczepana. Każdy , kto odwiedza Wiedeń musi tu koniecznie wstąpić. Później zobaczyliśmy Operę Wiedeńską- jedno z najbardziej reprezentacyjnych miejsc miasta. To tu właśnie mieszkali i tworzyli m.in. W. A. Mozart czy J. Strauss, więc nie mogliśmy sobie odmówić, by nie zobaczyć domu Mozarta oraz pomnika Straussa w parku miejskim. Wreszcie przyszedł czas na pyszną wiedeńską kawę i kawałek ciasta zwanego Sachertorte. Popołudnie spędziliśmy w pałacu Schonbrunn, letniej rezydencji rodziny cesarskiej Habsburgów, zwanej wiedeńskim Wersalem. Ma ona ponad 1400 komnat, a na zewnątrz wspaniały park, palmiarnię i ogród zoologiczny. Chętni mogli odbyć marsz na Gloriettę- taras widokowy, zbudowany w czasach Marii Teresy Habsburg, skąd rozciąga się piękna panorama miasta. W naszej pamięci pozostanie na pewno powozownia, gdzie podziwialiśmy pojazdy, którymi poruszali się władcy z rodziny Habsburgów.

Kolejny dzień, to zwiedzanie następnych zabytków Wiednia. Rano przyjechaliśmy w okolice placu Marii Teresy, gdzie znajduje się Muzeum Historii Sztuki i Muzeum Historii Natury. W Muzeum Historii Natury, do którego weszliśmy, znajduje się ponad 20mln eksponatów, między innymi Wenus z Willendorf- statuetka bogini płodności, licząca sobie ponad 20 tysięcy lat, czy bukiet kwiatów wykonany z 2100 diamentów. Gdy po kilku godzinach opuściliśmy plac Marii Teresy, udaliśmy się do ratusza, gdzie obecnie ma swoją siedzibę burmistrz i rada miejska Wiednia. To tutaj przed Świętami Bożego Narodzenia otwierany jest jarmark, który przyciąga turystów z całego świata. Idąc dalej dotarliśmy do wspaniałego ogrodu różanego. Zapachy róż urzekły wszystkich bez wyjatków. Po krótkim odpoczynku na trawie, czekała na nas kolejna atrakcja- Hofburg, jeden z największych miejskich kompleksów pałacowych Europy. Przez ponad siedem stuleci kolejni władcy rozbudowywali zamek, aż doprowadzili do tego, że znajduje się w nim 2800 pomieszczeń. My weszliśmy do najstarszego skrzydła pałacowego, gdzie obecnie znajduje się skarbiec cesarski i bogactwa Świętego Cesarstwa Rzymskiego i Cesarstwa Austrii. Po przepięknej lekcji historii przyszedł czas na zakup pamiątek- widokówek, przewodników czy czekoladowych cukierków zwanych Mozartkugeln, bez których pobyt w Wiedniu byłby niezaliczony. Ostatnim punktem naszej wycieczki był park rozrywki Prater. To tutaj znajduje się Riesenrad- wiedeński diabelski młyn. Ci bardziej odważni zdecydowali się na wysoką na 117 metrów karuzelę łańcuchową, która kręci się z prędkością 60km/ h i pozwala cieszyć oczy panoramą Wiednia, czy nawet na czarną mambę kręcącą pasażerami w powietrzu 80km/ h. Nie chcieliśmy opuszczać tego wspaniałego miejsca, ale czas płynął niebłaganie i trzeba było szykować się do drogi powrotnej. Po raz ostatni popatrzyliśmy na piękny, modry Dunaj i leżący nad nim Wiedeń, a już po chwili znaleźliśmy się na autostradzie w stronę Polski. Podróż do domu upłynęła nam miło i spokojnie. Już nad ranem w czwartek , 19. maja, czekali na nas pod szkołą stęsknieni rodzice. To już druga, po Berlinie, stolica kraju niemieckojęzycznego, którą udało się nam zobaczyć. A przed nami ...

TEATR POWSZECHNY
W łódzkim Teatrze Powszechnym uczniowie klas IIA i IIB gimnazjum byli świadkami niebywałej komedii pomyłek i żartów sytuacyjnych. Po pierwszym akcie zastanawiali się, czy mięśnie brzucha wytrzymają kolejną dawkę śmiechu. W sztuce Mayday 2 absurdalne sytuacje i tłumaczenia piętrzyły się, a bohaterowie sami gubili się, co i komu powiedzieli i brnęli w swych małych kłamstewkach. Zabawne perypetie taksówkarza uczniowie obserwowalii w środę 25.11.2015 r. Celem wyjazdu było szerzenie kultury masowej wśród młodzieży. Opiekę sprawowały: A. Adamska –Mundzia, M. Żyrek oraz E. Wilczyńska.

OŚWIĘCIM
Dnia 30 października uczniowie klas II i III gimnazjum pod opieką p. Pawła Zakaszewskiego, p .Zbigniewa Goljata oraz p. Adrianny Adamskiej - Mundzi uczestniczyli w wycieczce do Oświęcimia. Po obejrzeniu filmu dokumentalnego przedstawiającego historię największego obozu koncentracyjnego z okresu II wojny światowej młodzież zwiedzała kompleksy obozowe na terenie Auschwitz, a następnie Birkenau, gdzie hitlerowcy zgładzili około miliona osób. Ogromne wrażenie zrobiły na wszystkich prymitywne baraki więźniarskie, kilometry obozowego ogrodzenia oraz pozostałości po komorach gazowych i krematoriach. Wycieczka była doskonałą lekcją historii, która na długo pozostanie w pamięci uczestników.

DZIEŃ CHŁOPAKA
Aby uczcić Dzień Chłopaka uczniowie klasy IIB gimnazjum zorganizowali z wychowawcą, p. J. Piechną, przy zaangażowaniu rodziców wycieczkę na ognisko klasowe. Był mecz piłki siatkowej i rozgrywki w piłkę nożną. Wszyscy piekli kiełbaski i dobrze bawili się przy płonącym ognisku w miłych okolicznościach przyrody w pobliskich Ciebłowicach Dużych.

SKANSEN RZEKI PILICY
Dnia 21 września 2015r. uczniowie klasy 6b z wychowawcą Panem Maciejem Sakturą oraz Panią Moniką Kubaszewską wyjechali na rowerową wycieczkę krajoznawczą. Na początku odwiedzili miejską kręgielnię, aby nieco się rozgrzać przed trudną trasą. Następny w kolejności był Skansen Rzeki Pilicy i Niebieskie Źródła - część znanej już
w naszym regionie Tomaszowskiej Okrąglicy. Trasa powrotna była bardzo długa - tama na Zalewie Sulejowskim, przystanek na lody w Smardzewicach, a potem już "tylko" Jeleń
i Ciebłowice Duże. To był już koniec wycieczki. Niedługo następna... na wiosnę.

"Ideały są jak gwiazdy. Nie można do nich dojść, ale można się nimi kierować."