ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY Nr 8
w Tomaszowie Maz.
"Nie jest ważne abyś był lepszy od innych, ważne jest, abyś był lepszy od samego siebie z dnia wczorajszego."
Mahatma Gandhi

WYCIECZKI rok szkolny

2018/20172017/20162016/20152015/2014
2014/20132013/20122012/20112011/2010
2010/20092009/20082008/20072007/2006

PIENINY - SZCZAWNICA
W dniach 8-10 czerwca my, uczniowie klas I gimnazjum wraz z naszymi wychowawcami - Panią Agnieszką Słotwińską i Panem Maciejem Sakturą, byliśmy na wycieczce w Pieninach. Zakwaterowanie i wyżywienie mieliśmy w Szczawnicy w pensjonacie Biały Domek.
Pierwszego dnia, po długiej podróży, od razu przeszliśmy się przez bardzo piękny Wąwóz Homole. Dalsza droga prowadziła na najwyższy szczyt w Pieninach - Wysoką (1052 m.n.p.m.).
Drugiego dnia mieliśmy ambitny plan przejścia przez Sokolicę, Zamkową Górę do Trzech Koron. Niestety pogoda pozwoliła nam wejść tylko na szczyt Sokolica z charakterystyczną sosną - symbolem Pienin - która ma już 550 lat. Po zejściu i zmoknięciu wróciliśmy do pensjonatu na odpoczynek i obiad. Po obiedzie zwiedziliśmy Szczawnicę. Byliśmy w Pijalni Wód Mineralny (Szczawnica to uzdrowisko). Był czas na pamiątki, a wieczorem tradycyjnie ognisko, kiełbasa i śpiewy.
Trzeciego dnia opuściliśmy już góry. W Krakowie zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu - Dzwon Zygmunta i Krypty Królewskie. Przespacerowaliśmy się pod wieżę Kościoła Mariackiego aby wysłuchać hejnału. Obejrzeliśmy Sukiennice i pomnik Adama Mickiewicza.
PAN - Tak rozśpiewanej wycieczki dawno nie widziałem i nie słyszałem - mieliśmy kilku harcerzy.

Przed pierwszą wyprawą

Teraz trzeba zejść

Na rynku w Krakowie przed pomnikiem Mickiewicza

SZANIEC HUBALA
Dnia 6 maja klasa IA wyjechała rowerami w dość daleką podróż na Szaniec Hubala. Po trudnych leśnych scieżkach mieliśmy jeszcze mecz piłki nożnej w Spale. I tak po ok. 40 km powróciliśmy do szkoły bez sił - opiekunowie Maciej Saktura ks. Marek Okoń i jeden z rodziców - bo uczniowie nie wiem czemu ale jeszcze mieli siłę.

"Ideały są jak gwiazdy. Nie można do nich dojść, ale można się nimi kierować."